علت هشدار‌های کاذب سیستم دزد‌گیر

یکی از بدترین تجربه‌هایی که هر کس ممکن است دچار آن شود این است که وسیله‌ای که او ...

3

علت هشدار‌های کاذب سیستم دزد‌گیر

علت هشدار‌های کاذب سیستم دزد‌گیر

فوریه 12, 2022 - 3:12 ب.ظ

علت هشدار‌های کاذب سیستم دزد‌گیر

یکی از بدترین تجربه‌هایی که هر کس ممکن است دچار آن شود این است که وسیله‌ای که او برای آسایش خود خریده باعث عذابش شود. دزدگیر از جمله تجهیزاتی است که مصرف کننده برای حفاظت خودرو یا محل کار و منزل خود خریداری می‌کند و به صدا در آمدن آژیر هشدار به منزله یک خطر بالقوه است که باید سریع به آن رسیدگی شود.

اکنون فرض کنید به صدا در آمدن آژیر هشدار و ایجاد استرس برای کاربر به یک امر یک باره یا چند باره در روز تبدیل شود. اینجاست که سیستم امنیتی خانه‌ی شما به وسیله‌ای بی‌ارزش تبدیل شده و با به صدا درآمدن، مصرف کننده صرفا به دنبال قطع کردن صدایش است نه به دنبال علت به صدا در آمدن آژیر!

راه کار حل این مشکل این است که با تجهیزات سیستم دزدگیر آشنا بوده و در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید علت ایراد را سریع پیدا کنید. در ادامه ما چندین ایراد مرسوم در دزدگیر خودرویی و اماکن را تشریح می‌کنیم.

 

ایراد پخش بدون دلیل صدای دزدگیر خودور

دزدگیر خودرو با اینکه به نسبت دزدگیر منزل ابعاد کوچکتری دارد اما در بیشتر مواقع همراه با حسگرهای بیشتری است و این حسگر‌ها احتمال خطا را بالا می برد. برخی از حسگرها به صورت پیش فرض روی خودرو وجود دارند مثل میکروسوئیچ‌های مربوط به باز شدن درب و برخی نیز باید هنگام خرید دزدگیر روی خودرو نصب شوند مانند حسگر تشخیص حرکت که ما چگونگی متوجه شدن خطای هر حسگر را خواهیم گفت.

 

علت خطا‌ی دزدگیر

اولین کاری که قبل از هر تغییر دیگری باید انجام دهید این است که بدانید در هنگام به صدا در آمدن دزدگیر چه اتفاقی افتاده که دزدگیر به صدا در آمده و احتمال بی‌‌علت بودن صدای آژیر را گزینه آخر خود بگذارید.

 

حسگر ضربه

بسیاری مشکلات از حسگر ارتعاش یا ضربه منشا می‌گیرد که حسگرش قابل تنظیم است. اگر می‌بینید که با گذر یک خودرو یا موتور سیکلت از کنار خودروی شما صدای آژیر به صدا در می‌آید پس باید حساسیت حسگر ضربه را کمتر کنید تا با یک لرزش ساده دزدگیر فعال نشود. البته اگر خودرو در پارکینگ پارک می‌شود می‌توان حساسیت این حسگر را تا جای امکان بالا برد تا هر دستکاری در خودرو شناسایی شود.

 

عوامل خارجی

عوامل خارجی یکی از بالقوه‌ترین دلایل به صدا در آمدن آژیر هشدار است که خیلی‌ها آن را با به صدا در آمدن بی دلیل صدای آژیر هشدار دزدگیر خودرو اشتباه می‌گیرند. مثلا در فصول سرد حیوانات کوچک مثل گربه ها علاقه دارند که در نزدیکی موتور خودرو رفته و کمی گرم شوند و گاهی روی کاپوت خودرو بپرند و آفتاب بگیرند. این لرزش مستقیم بدنه باعث تحریک شدن دزدگیر خواهد شد و یکی از عوامل دردسر دزدگیر خودرو است.

 

تجربه نشان داده که به صدا در آمدن آژیر را در هر شرایطی باید جدی گرفت. به خاطر داریم در بازبینی یکی از فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته به موردی برخوردیم که سارقی از همین حربه استفاده کرده بود. او با کوبیدن پایش به لاستیک خودرو باعث می شد که دزدگیر عمل کند و خود در راهروی ورودی ساختمان مخفی می‌شد. صاحب خودرو که می‌توانست از پنجره خودرو را ببیند با هر بار به صدا در آمدن آژیر به خیال اینکه مشکل برای دزدگیرش به وجود آمده با کنترل از راه دور درب خودرو را باز و بسته می‌کرد. و در نهایت سارق در یکی از همین باز و بسته کردن‌های درب، از فرصت استفاده کرده و پنل ضبط خودرو را سرقت می‌کند.

 

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *