رفع ایراد هشدار کاذب در چهار مرحله

یکی از بدترین تجربه‌هایی که هر کس ممکن است دچار آن شود این است که وسیله‌ای که او ...

3

رفع ایراد هشدار کاذب در چهار مرحله

رفع ایراد هشدار کاذب در چهار مرحله

فوریه 7, 2022 - 3:03 ب.ظ

رفع ایراد هشدار کاذب در چهار مرحله

یکی از بدترین تجربه‌هایی که هر کس ممکن است دچار آن شود این است که وسیله‌ای که او برای آسایش‌ خود خریده باعث عذابش شود. راه کار حل مشکل این است که با تجهیزات سیستم دزدگیر آشنا بوده و در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید علت ایراد را سریع پیدا کنید. در ادامه ما چندین ایراد مرسوم در دزدگیر خودرویی و اماکن را تشریح می‌کنیم.

 

مشکل در سیم کشی و یا خود سیستم دزدگیر

این موارد را باید آخرین دلیل برای ایجاد هشدار کاذب دانست چرا که پیدا کردن دلیل، مشکل است. یا باید دزدگیر تعمیر و یا تعویض شود. پس اگر همه مواردی که در قسمت قبل گفته شد نبود، باید سیم کشی چک شود که اتصالی در مسیر وجود نداشته باشد و پس از آن دزدگیر باز شده و در یک میز برای مدت چند روز تست شود تا علت مشخص شود.

 

مشکل هشدار کاذب در دزگیر خانه‌ها و اماکن

همه می‌دانیم که هشدار دزدگیر‌های اماکن بسیار دلهره آور‌تر از دزدگیر خودرو است. چرا که در صورت به صدا در آمدن دزدگیر منزل، آن هم در نیمه شب، اگر درست باشد که با گروهی سارق که احتمالا مسلح به سلاح سرد هستند طرف هستیم و اگر صدای هشدار دزدگیر بی دلیل باشد که  آن صدا باعث مزاحمت و استرس فراوان برای همسایه‌ها  خواهد شد.

پس بهتر است در خرید دزدگیر از برند‌های استاندارد و با کیفیت استفاده شود که احتمال تحریک شدن دزدگیر به صفر نزدیک شود. اما اگر دزدگیر خریداری شد و حالا این مشکل بی دلیل به صدا درآمدن صدای هشدار را دارید، باید مراحل زیر را اجرا کنید تا علت را بیابید.

 

مرحله اول عیب یابی دزدگیر اماکن:

دزدگیر منزل یا اماکن معمولا حسگر‌های زیادی ندارد و شامل حسگر تشخیص حرکت و حسگر آهن‌ربایی درب و پنجره می‌شود. پس بهتر است در زمان تست هشدار دزدگیر را قطع کرده و از طریق چراغ‌های روی پنل دزدگیر یا اس ام اس متوجه تحریک شدن سیستم شوید.

مرحله دوم:

اگر از دو یا سه نوع حسگر متفاوت استفاده می‌کنید مثلا چند حسگر‌ آهن‌ربایی، چند حسگر تشخیص حرکت و حسگرهای بیرونی، تنها یکی سری حسگرها را در مدار قرار دهید و باقی را از سیستم خارج کنید. اگر جدا سازی حسگرها بر اساس زون بود نه حسگر پس تمام زون ها را بجز یک زون در مدار قرار داده و مدتی تست کنید و اگر با مشکل بی دلیل فعال شدن دزدگیر مواجه نشدید، زون دیگری را به سیستم اضافه کنید تا بالاخره به جایی می‌رسید که با اضافه کردن یک زون مشکل را می‌یابید.

مرحله سوم:

با مشخص شدن زون دارای مشکل، اگر یک حسگر در آن لاین بود آن را تعویض کنید. اگر چند حسگر بود به مانند مرحله قبل همه جز یکی را از مدار خارج کرده و تست کنید و تک تک حسگر‌ها را اضافه کنید تا حسگر مشکل دار را پیدا کنید.

مرحله آخر:

پس از یافتن مشکل، حسگر معیوب باید تعمیر یا تعویض شود. کارهایی که ذکر شده ممکن است برای مصرف کننده کمی گیج کننده باشد اما از طرفی اجرایی کردن آن توسط یک تکنسین، هم زمان بالایی می‌طلبد و هم به طبع هزینه زیادی برای مصرف کننده دارد. پس بهتر است مصرف کننده با مشاوره یک تکنسین، خود مراحل را در خانه انجام دهد.

 

 

 

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *